Markku Soini otti RentAid-sovelluksen käyttöön oman veneensä vuokrauksiin ja kertoo näkemyksiään järjestelmän käyttöönotosta ja hyödyistä.
Merenkulun ammattilaisena Markku Soini on tottunut laatujärjestelmiin, joiden avulla kriittiset asiat ovat aina järjestyksessa ja nopeasti löydettävissä. Oman moottoriveneensä vuokrauksessa hän luottaa ja arvostaa Skipperi-palvelua, jonka kautta maksut, asiakkaan tunnistautuminen, vakuutukset ja markkinointi sujuvat hyvin.
Veneen luovuttaminen vuoralaiselle piti järjestellä myös mahdollisimman laadukkaasti ja siihen tehtiinkin ohjekirja, jossa kuvailtiin veneen käyttöön ja turvallisuuteen liittyvät olennaiset tekniset asiat.
Kansioon tallennettu ohjekirja tuntui kuitenkin hieman kankealta ja siihen haluttiin lisätä interaktiivisuutta ja helppolukuisuutta. Koettiin tärkeäksi, että vuokralainen sai tutustua veneeseen jo etukäteen ja osasi esittää oikeita kysymyksiä jo ennen satamaan saapumista.
Relaxell auttoi muuttamaan ohjeistuksen RentAid-järjestelmän avulla kännykälle soveltuvaksi sähköiseksi versioksi siten, että vuokraaja voi myös kuvata ja raportoida mahdolliset puutteet, vauriot ja parannusehdotukset vuokrauksen tai palautuksen yhteydessä.
Tästä pääset katsomaan käytännössä, miten RentAid auttaa Mermaid-veneen vuokrauksessa.
Markku toteaa:
- Kesä 2021 osoittautui kiireiseksi ja vene oli liikkeellä lähes joka päivä. Yllättävän paljon kului aikaa veneen luovutuksissa ja monenlaisten asioiden sopimisessa ennen vuokrausta. Ohjekirjaa piti välillä päivittää ja printata uudelleen, välillä tuli puhelimeen teknisiä kysymyksiä ja matkakohdesuosituksiakin kyseltiin.
- RentAid-sovelluksesta uskomme olevan apua veneen vuokralaiselle sekä vuokraajalle. Ohjekirja lähetetään ennakkoon vuokralaiselle linkkinä, joka aukeaa kännykkään. Voimme olla varmoja, että kaikki lukevat samaa päivitettyä ohjekirjaa, joka on käsillä myös koko miehistölle. Keittiöpäällikkö ja kansimiehistö haluavat myös tietää veneen varustuksesta etukäteen taikka matkan aikana. Interaktiivisuus on olennainen lisä, jotta parannukset ja ongelmat tulee heti dokumentoitua ja vuokraaja ehtii korjata asioita ehkä jopa vuokrauksen aikana.
- Yhteistyömme RentAidin kanssa alkoi helposti. Olin nähnyt Viljonkka-veneen käyttöohjeet ja soitin ihmetelläkseni näin hienoa ohjekirjaa. Tuumasta toimeen ja oman Mermaid-veneeni ohjekirja oli valmiina seuraavana päivänä: Valokuvien, kommenttien lisäykset, sähköposti ilmoitukset, kännykkälinkit ym.
- Lisää palautetta tulee varmasti seuraavalta kesältä, nyt se tulee dokumentoituna reaaliajassa ja ammattimaisesti tarjoiltuna.
0 Comments